Tietosuoja
Tietosuoja
Tämä tietosuojaseloste sisältää kuvauksen Upsi Oy:n internetsivuston käyttöehdoista sekä asiakas- ja markkinointirekisterin henkilötietojen käsittelytoimista.
Varaamme oikeuden muuttaa tätä tietosuojaselostetta, jotta internetsivuston käyttäjät sekä asiakas- ja markkinointirekisterin henkilöt ovat aina tietoisia, miten heidän tietojaan käsitellään. Voimassa oleva ja soveltuva tietosuojaseloste on aina saatavilla sivustoltamme.
Upsi Oy ei hyödynnä omia (first party cookie) tai kolmansien osapuolien (third party cookies) evästeitä sivustoillaan. Yhteisöliitännäisiä tai muitakaan teknisiä mahdollisuuksia (ml. email tracking) vierailijoiden seurantaan ei käytetä.
Tämä tietosuojaseloste soveltuu vain Upsi Oy:n tuottamaan sivustoon. Sivusto sisältää linkkejä kolmansien tahojen hallinnoimille sivustoille, emme ole vastuussa muiden sivustojen tietosuojakäytännöistä. Suosittelemme käyttäjää tarkistamaan käyttämiensä sivustojen tietosuojaselosteet.
Nimi: Upsi Oy
Y-tunnus: 0124405-8
Osoite: Horsmakuja 8 A 4, 01300 Vantaa
Puhelin: 09 8386 350
Nimi: Mikko Koskelainen
Postiosoite: Horsmakuja 8 A 4, 01300 Vantaa
Puhelin: 09 8386 3516
Sähköpostiosoite: etunimi.sukunimi@upsioy.fi
Rekisterissä käsitellään Upsi Oy:n (jäljempänä ”tilitoimisto”) asiakkaiden ja potentiaalisten asiakkaiden edustajien henkilötietoja.
Henkilötietojen käsittelyn tarkoituksena on tilitoimiston olemassa olevien asiakkaiden osalta asiakassuhteiden hoitaminen ja ylläpito. Henkilötietoja käytetään lisäksi tilitoimiston tuotteiden ja palveluiden suoramarkkinointiin. Asiakassuhteen hoitamisen ja ylläpidon osalta käsittelyperusteena on sopimus ja suoramarkkinoinnin osalta oikeutettu etu.
Potentiaalisia asiakkaita koskevien henkilötietojen käyttötarkoituksena on tilitoimiston palveluita ja tuotteita koskeva suoramarkkinointi ja muiden myynti- ja markkinointitoimenpiteiden suorittaminen. Emme hyödynnä automaattista päätöksentekoa (ml. profilointi) markkinoinnin kohdentamiseksi.
Tilitoimisto käsittelee seuraavia asiakkaidensa tai potentiaalisten asiakkaidensa edustajien sekä yhteistyökumppaneiden yhteyshenkilöiden henkilötietoja:
Henkilötietoja kerätään ensisijaisesti rekisteröidyiltä itseltään (esim. rekisteröidyn tekemät yhteydenottopyynnöt verkkosivujen kautta, sähköpostitse vastaanotettu viestintä ja rekisteröidyltä saadut käyntikortit). Lisäksi henkilötietoja kerätään muista julkisista lähteistä sekä henkilötietoja koskevia palveluja tarjoavilta yhteisöiltä.
Alla mainittuja poikkeuksia lukuun ottamatta henkilötietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille ilman asiakkaan suostumusta:
Henkilötietoja siirretään Euroopan unionin ja Euroopan talousalueen ulkopuolelle. Henkilötietojen siirto Euroopan unionin ja Euroopan talousalueen ulkopuolelle toteutetaan aina jollakin alla mainitulla, lainmukaisella perusteella:
Olemassa olevien asiakkaiden osalta säilytämme henkilötietoja niin kauan kuin asiakassuhde on voimassa. Asiakassuhteen päättymisen jälkeen henkilötietoja säilytetään enintään vuoden ajan asiakassuhteen päättymisestä, elleivät henkilötiedot ole tarpeen tässä selosteessa ilmoitetuissa käyttötarkoituksissa. Markkinointirekisterin henkilötietoja säilytämme niin kauan, kun yritys on tilitoimistolle potentiaalinen asiakas.
Rekisteröidyllä on oikeus koska tahansa vastustaa henkilötietojensa käsittelyä suoramarkkinointitarkoituksiin. Lisäksi rekisteröidyllä on oikeus soveltuvan tietosuojalainsäädännön mukaisesti, milloin tahansa:
Jokaisella rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus asianomaiselle valvontaviranomaiselle taikka sen EU:n jäsenvaltion valvontaviranomaiselle, jossa rekisteröidyn asuinpaikka tai työpaikka sijaitsee, mikäli rekisteröity katsoo, että tilitoimisto ei ole käsitellyt henkilötietoja soveltuvan tietosuojalainsäädännön mukaisesti.
Manuaalista, paperista aineistoa käsitellään tietoa vastaanotettaessa, siirrettäessä tietoja sähköisiin tietojärjestelmiin ja aineistoja tuhottaessa. Aineistoja säilytetään ennen tuhoamista lukitussa tilassa, jonne pääsyä on rajoitettu.
Sähköisesti käsiteltävät henkilötiedot on suojattu ja tallennettu tilitoimiston alihankkijoiden tietojärjestelmiin. Tietojärjestelmiin pääsy on rajattu henkilöille, jotka tarvitsevat kyseisiä tietoja työtehtäviensä hoitamiseksi.
Rekisteröidyn oikeuksien käyttämistä koskevat pyynnöt, kysymykset tästä tietosuojaselosteesta ja muut yhteydenotot tulee tehdä sähköpostitse tässä tietosuojaselosteessa mainitulle yhteyshenkilölle.
Tätä tietosuojaselostetta voidaan päivittää aika ajoin esimerkiksi lainsäädännön muuttuessa. Tämä tietosuojaseloste on viimeksi päivitetty 13.4.2018.